dijous, 29 de maig del 2014

Contar setmanes en l'embaràs

Avui faig 36 setmanes. Quants mesos són? 36 setmanes entre 4 setmanes em surten 9... 9 mesos? Doncs no, 36 setmanes són 8 mesos d'embaràs.

És el meu tercer embaràs i encara no m'aclareixo jo, així que quan algú pregunta "De quant estàs?" jo contesto en setmanes però després intento donar l'equivalència en mesos i a més dic "em toca per a l'última setmana de Juny".
En aquests artícles de babycenter.com expliquen una mica els motius d'aquests comptes setmanals i hi ha un petit gràfic que ho aclareix, el gràfic em va agradar i vaig decidir fer una versió per petitPIC que espero també us agradi :)
contar semanas embarazo

Però embarassada els més divertit d'això de les setmanes és
que aquest nombre t'ho posa el metge, la llevadora i/o el ecógrafo, de poc serveix dir "no si jo ja es quan..." "si et puc dir el dia" :P

Et pregunten pel primer dia de l'última regla i a partir d'aquí fan ells el càlcul, i aquest càlcul amb els teus comptes segurament no coincideix, almenys a mi amb cap però ja amb el tercer ni em vaig esforçar a fer els meus propis càlculs.

Després amb la primera ecografia segons les mesures corregeixen aquests càlculs i nooooo... jolines amb el lentes que passen aquestes primeres setmanes si a més et diuen que aquestes encara de menys setmanes del que t'havien dit.... ahggg que ràbia... "però si jo sé que dia..." però gens que no insisteixis que no serveixen els teus nombres. Amb les següents ressons poden corregir de nou i ja sol ser a més, llavors ja no ràbia si t'avancen cursos és diferent i et quedes amb les ganes de dir "veus si jo ja us ho deia que segons els meus càlculs..." :P

Però bé Perquè la importància d'aquests números? En l'article que us recomano més amunt diu que "només el 5% dels nens neixen en la data prevista", així que útil per saber quan naixerà, útil per a nosaltres no ho sembla molt.

Doncs la importància és per al seguiment mèdic, perquè tots els protocols de quan toquen les ecos i les proves es regeixen per les setmanes que estàs, també necessàries per als protocols mèdics per a parts prematurs. En això de protocols relacionats amb prematuritat tinc experiència i m'he trobat amb situacions una mica absurdes per tema protocols, protocols que en els tres embarassos (amb unes diferències de tres anys entre ells) eren diferents.

Berta va néixer amb 36 setmanes i Joan amb 34, els dos van néixer just en retirar-me la medicació que em parava les contraccions, amb el Quim me la van retirar fa una setmana, a la 35, és un altre tipus de medicació per prematuritat i ja porto aguantant una setmana!

Per acabar us faig un regal, amb el gràfic de les setmanes he fet una làmina perquè la imprimeixis a casa que a més del gràfic per portar el compte té espais per afegir la informació que vulgueu de la vostra experiència durant els 9 mesos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada